Zona intrusa 3d. 16 al 20 de novembre

Aquesta passada setmana ens van visitar l’Oriol Fontdevila i la Fundició per donar-nos a conèixer el nou projecte de Zona Intrusa 3. Per aquells que ja estaveu a l’escola el curs passat, ja sabreu que aquestes propostes provenen de l’IMAC i pretenen acostar l’acostar l’art contemporani i les produccions culturals als estudiants de secundària de les escoles de MAtaró. Enguany han participat 8 centres.

A Santa Anna, hi han treballat els alumnes de 1r i 4t d’Eso en els variables d’arts, a la comuna de Visual i plàstica de 2n i 3r d’Eso i també a 1r i 2n de Batxillerat artístic.

Amb alguns grups hi hem realitzat tan sols una sessió de formació, mentre que amb d’altres, l’específica de 4t i també al Batxillerat artístic, hem fet 3 sessions.

En la primera sessió els formadors ens van introduir en el tema del que tracta aquest any el projecte: l’espai públic. Van mostrar-nos alguns videos que intentaven mostrar diferents pràctiques culturals i artístiques. L’Oriol Fontdevila ens explicava la diferència que hi havia entre aquests dos conceptes. PEr l’Oriol, un exemple de pràctica cultural pot ser menjar en forquilla, mentre que una pràctica artística pot ser un grafiti, ja que aquest, deixa un rastre.

Entre d’altres vam veure un video on es veia com enretiraven la última escultura eqüestre de Franco (Santander). Com dos grups de joves ballaven Techtonic i Saffel en una plaça a mode de batalla (it’s time to battle). Una mena d’entrevista a un Skater que comentava que ser skater era una manera de viure. D’aquest skater ens va cridar l’atenció el fet que posava en entredit la necessitat que els experts (arquitectes), consultessin a les persones que fan ús del diferents espais públics sobre les seves necessitats.

Per altra banda, també ens han mostrat un projecte d’arquitectura nòmada del col·lectiu Az77 i l’arquitecte Pau Faus que s’ha desenvolupat a Can Xalant (Centre de creació i pensament contemporani). Un dels conceptes interessants que aporten aquest arquitectes és el d’horitzontalitzar la societat, en el sentit que l’autoconstrucció i el reciclatge de materials ens fa més partíceps de la construcció dels nostres espais públics.

Per resumir aquesta sessió, podríem dir que el projecte gira entorn a aquests quatre eixos temàtics:

1. Escultures i patrimoni

2. Equipaments culturals

3. Projectes d’art públic col·laboratiu

4. Pràctiques culturals a l’espai públic.

Les dues altres sessions van servir per mapejar el barri a la recerca de produccions culturals i artístiques i finalment per elaborar un mapa que registres d’una manera diferents el que havíem observat.

Ens ha sorprés les ganes de participar per part dels alumnes en les diferents propostes d’intervenció en l’espai públic. És en aquestes activitats on hem pogut captar les diferents imatges que us pengem a mode d’exemple en aquest post. També podeu veure totes les imatges a l’àlbumweb de picasa que hem creat per l’ocasió fent clic AQUÍ

Departament d’ARts

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s